ورزش هوازی با دوچرخه ثابت برای چربی سوزی

ورزش هوازی با دوچرخه ثابت

در دنیای امروزی و به علت بی تحرکی بیشتری که به نسبت قبل اقشار مختلف جامعه در هر سنی را درگیر خود کرده است، انجام ورزش هوازی و توجه به فعالیت های بدنی به منظور چربی سوزی و تناسب بیشتر اندام، بیش از پیش مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و آن ها استفاده از یکی از دستگاه های بدن سازی که به کمک آن میتوان به ورزش هوازی پرداخت را در دستور کار خود قرار میدهند. ما در این مقاله میخواهیم درباره ورزش هوازی با دوچرخه ثابت برای چربی سوزی صحبت کنیم و اطلاعات کاملی را در این خصوص برایتان بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

چربی سوزی با دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت یکی از وسایل پرطرفداری هستند که به کمک آن ها میتوان ورزش هوازی را انجام داد. شما به کمک دوچرخه ثابت میتوانید تمرینات اینتروال را به بهترین نوع ممکن و به تناسب سطح و شرایط بدنی خودتان انجام دهید. اما نکته ای که باعث شده استفاده از دوچرخه های ثابت را به محبوبیت بیشتری برساند، تاثیر فوق العاده آن در چربی سوزی ماهیچه ها و عضلات مختلف بدن است.

دوچرخه ثابت در مقایسه با تجهیزات دیگر، یک روش عالی برای ورزش کردن است. وضعیت ما هنگام نشستن بر روی دوچرخه های ورزشی باعث می شود تا زمان بازیابی بین تمرینات مختلف سریع تر گردد. در این روش به سرعت کالری سوزانده میشود و ضربان قلب خود را بالا نگه می دارید. یکی از مزیت های دوچرخه های ورزشی این است که نیازی به فشار آوردن به تاندون ها و مفاصل خود ندارید. ورزش هوازی عاملی برای کاهش وزن است. یک دوچرخه ثابت به سوزاندن کالری در کل بدن و چربی سوزی از جمله ناحیه شکم کمک خواهد کرد.

دوچرخه های ثابت دستگاه هایی هستند که برای چربی سوزی قسمت های مختلف بدن بسیار مفیدند. تنها کاری که لازم است تا شما انجام دهید، نشستن بر روی دوچرخه ثابت و پدال زدن است. شما پدال زدن را میتوانید در اوقات فراغت و یا زمان استراحت خود، همراه با گوش دادن به موسیقی دلخواهتان، تماشای برنامه های محبوب تلویزیونی و … انجام دهید و در عین حال به چربی سوزی بدنتان هم کمک کنید. ضمن این که سطح تناسب اندامتان در هنگام انجام ورزش هوازی با دوچرخه ثابت اصلا مهم نیست، چرا که این دوچرخه ها برای همه طراحی شده است و کار کردن با آن ها به شما این امکان را میدهد تا مقدار قابل توجهی کالری بسوزانید و از شر چربی های زائد بدنتان خلاص شوید، بدون این که فشار بیش از حدی را به خود وارد کنید و به زحمت بیفتید.

با استفاده از دوچرخه های ثابت و به منظور انجام ورزش هوازی و چربی سوزی، دیگر شما لازم نیست که از دستگاه های ورزشی هوازی دیگر مثل تردمیل های گران قیمت (به مقاله راهنمای خرید تردمیل مراجعه شود) استفاده کنید. هر چند که به طور کلی استفاده از وسایل و تجهیزات بدن سازی هوازی برای تناسب اندام، لاغری و چربی سوزی مفید هستند.

فواید دوچرخه های ثابت برای لاغری

ورزش هوازی با دوچرخه ثابت دارای فواید و مزایای بسیاری است که از جمله آن کاهش وزن و تناسب اندام است. در این جا میخواهیم خلاصه ای از مهم ترین فواید تمرین با دوچرخه ثابت خانگی را برایتان ذکر کنیم.

اولین نکته این است که شما هنگام انجام ورزش هوازی با دوچرخه ثابت هیچ محدودیتی از نظر زمان و میزان تمرین نخواهید داشت و در هر مرحله از آمادگی بدنی و شرایط بدنی که قرار داشته باشید میتوانید با مشورت با مربی بدنسازی و یا پزشک ورزشی یک برنامه تمرینی مدون را تهیه کنید و طبق آن در جهت تناسب اندام و چربی سوزی ماهیچه هایتان گام بردارید. ضمن این که ورزش با دوچرخه ثابت خانگی کمترین میزان آسیب و خطرات احتمالی را برای شما به وجود میاورد و مناسب بسیاری از افراد است که دچار آسیب دیدگی ها و جراحت های قبلی هستند.

شما به وسیله صفحاتی که بر روی دستگاه های دوچرخه ثابت تعبیه شده است میتوانید همیشه از میزان فعالیتی که انجام میدهید و میزان پیشرفتتان آگاهی پیدا کنید و ضمن ملاحظه میزان کالری سوزانده شده در هر وعده تمرینی، از مقدار ضربان قلب خود و اطلاعات دیگر آگاه شوید. همچنین میزان تنظیم درجه سختی پدال زدن و سطح تمرینی شما با توجه به میزان آمادگی بدنتان و با توجه به برنامه ای که دارید قابل تغییر است و کاملا دست خودتان است که این مزیت بزرگی به خصوص برای افرادی است که دارای وزن های بالا و سطح آمادگی پایین بدنی هستند به شمار میرود تا به مرور زمان و بدون نیاز به فشار آوردن بیش از اندازه به خود در بلند مدت چربی سوزی کرده و به وزن ایده آل خود دست پیدا کنند.

ورزش هوازی با دوچرخه های ثابت برای عضله سازی و فرم گرفتن قسمت های پایین بدن مثل عضلات پا، ران ها، باسن و … فوق العادست و میتواند شما را پس از مدتی به اندام دلخواهتان برساند.

از دیگر فواید لاغری با این دستگاه ها این است که شما در هر زمان و به هر مقداری که بخواهید با تهیه یک دوچرخه ثابت خانگی شخصی میتوانید در جهت تناسب اندام خود گام بردارید و نیازی به رفتن به محل های دیگر در زمان های ثابت و دردسر زا را نخواهید داشت. ضمن این که علاوه بر شما بقیه اعضای خانواده تان هم با هر وزن و هر سطح از آمادگی بدنی که دارند میتوانند از این دستگاه برای تناسب اندام و ورزش کردن استفاده کنند.

برای مطالعه توضیحات بیشتر شما میتوانید مقاله دوچرخه ثابت برای لاغری و فواید آن را مطالعه کنید.

مراحل کاهش وزن با دوچرخه ثابت

در این جا میخواهیم در قالب چند مرحله پر بازده ترین و صحیح ترین نوع ورزش هوازی با دوچرخه ثابت برای چربی سوزی را بیان کنیم:

در مرحله اول و پیش از استفاده از دستگاه لازم است که شما بدنتان را گرم کنید. از حرکات کششی به منظور گرم کردن بدن میتوان استفاده کرد. حرکات کششی مناسب مثل ضربات مچ پا، بالا آوردن زانو، چرخش تنه و خم شدن های جانبی را میتوان نام برد.

در مرحله دوم میبایست ارتفاع صندلی دوچرخه را تنظیم کرده و با نشستن بر روی دوچرخه و قرار دادن پاهایتان بر روی پدال ها، به آرامی شروع به پدال زدن کنید. در این مرحله لازم است تا اطمینان حاصل کنید که صندلی در موقعیتی قرار دارد که در هنگام چرخاندن پدال ها، زانوها خیلی بالا نیایند. برای این کار می توانید در ابتدا به آرامی دوچرخه بزنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید. این کار عضلات را بیشتر شل کرده و دمای بدن را بالا خواهد برد.

در مرحله سوم میتوانید سرعتتان را افزایش داده و با شدت بیشتری پدال بزنید به نحوی که عرقتان درآید. برای یک مدت خاص فشار تمرین را حفظ کنید و با سرعت ثابت پدال بزنید. برای کاهش وزن و چربی سوزی این زمان بین 60 تا 90 دقیقه مناسب است. ضمن این که یک جلسه تمرینی را در طول روز میتوانید به دو یا سه دوره کوتاه تر تقسیم کنید.

اسپینینگ اکسترا-XTERRA MB500

در مرحله چهارم کم کم فواصل زمانی را در جلسات تمرین خود قرار دهید تا به افزایش شدت آن کمک کنید. ورزش شدیدتر به شما کمک می کند کالری بیشتری را بسوزانید. ضمن این که به مرور زمان و کسب آمادگی بیشتر بدنی میتوانید سختی پدال زنی و سرعت آن را افزایش داده تا خود را بیشتر به چالش بکشید تا چربی سوزی بیشتری را انجام داده باشید.

در مرحله پنجم شدت تمرین را با قرار گرفتن به حالت ایستاده بر روی دوچرخه و افزایش شدت پدال زنی افزایش دهید. قرار گرفتن فرم مناسب بر روی دوچرخه، تکیه نکردن بر روی تکیه گاه ها، نگه داشتن محکم مرکز بدن و نوشیدن آب زیاد در این مرحله نکاتی است که باید رعایت کنید.

در مرحله ششم و آخر میتوانید تمرینات اینتروال را به کار خود اضافه کنید تا به اوج چربی سوزی و تناسب اندام دست پیدا کنید.

 

نکاتی برای چربی سوزی درست با دوچرخه ثابت

در ورزش هوازی با دوچرخه ثابت و برای رسیدن به نتیجه مناسب در کاهش وزن باید بیش از 30 دقیقه کار کنید. استفاده از دوچرخه ورزشی بین 30 تا 45 دقیقه به مدت 2 تا 3 هفته می تواند به چربی سوزی شکم کمک کند.

از جمله نکات دیگر که حتما باید قبل از شروع ورزش انجام دهید، گرم کردن بدن با حرکات کششی است. در هنگام ورزش میتوانید دوچرخه خود را به مدت 2 دقیقه سریع تر کنید و سپس به مدت 2 دقیقه دیگر به سرعت قبلی خود برگردید. همیشه زانوی خود را در حالت خمیده نگه دارید. برای انگیزه بیشتر با یک دوست ورزش کنید تا اطمینان حاصل کنید که همچنان به برنامه های خود پایبند هستید.

 

چربی سوزی شکم با دوچرخه ثابت

ورزش هوازی امری ضروری برای چربی سوزی، کاهش وزن و عضله سازی است. دوچرخه سواری بر روی یک دوچرخه ایستاده، کالری سوزی در حدود 300 تا 700 کیلوکالری در ساعت را فراهم می کند، زیرا شما می توانید بین تمرینات قلبی (هوازی) و تمرینات ناحیه بی هوازی تعادل ایجاد کنید و به این ترتیب سریع تر چربی شکم را بسوزانید. علاوه بر این، تاثیر دوچرخه های ثابت در لاغری بر کسی پوشیده نیست، اما آنها در افزایش روحیه، نشاط و دفع استرس های روزانه نیز نقشی کمک کننده دارند.

نکته مهم و خوب این است که چربی شکم آسان ترین چربی برای سوختن است. دوچرخه سواری بر روی یک دوچرخه ثابت برای لاغری و چربی سوزی شکم و پهلو بسیار موثر است. با این وجود شما باید به طور منظم برای دریافت این مزایا از آن استفاده کرده و به ورزش بپردازید. شما همچنین باید ورزش هوازی منظم را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل کننده ترکیب کنید تا از ایجاد چربی شکم و پهلو جلوگیری کنید. اگر این کار را انجام دهید تناسب اندام خود را باز خواهید یافت و به اندام ایده آل خود میرسید.

ورزش هوازی روی دوچرخه ثابت بسیار ساده تر از راه رفتن روی تردمیل و لاغری با آن است. به همین دلیل اگر هدف شما از تمرین، کم کردن چربی دور شکم است، پیشنهاد می شود از دوچرخه ثابت استفاده کنید. ضمن این که یک شیوه زندگی سالم که شامل ورزش منظم همراه با یک رژیم غذایی اصولی است، بهترین را برای پیشگیری از انباشت چربی است.

 

نکانی برای چربی سوزی شکم و پهلو ها

  • دوچرخه سواری 2 تا 3 بار در هفته به مدت 30 تا 45 دقیقه باعث کاهش چربی دور شکم می شود. ورزش با برنامه نه تنها به شما کمک می کند کالری و چربی را بسوزانید، بلکه باعث کاهش استرس نیز می شود که عامل مهمی در انباشت چربی شکم است.
  • هر روز 30 تا 40 دقیقه پیاده روی کنید، این کار تاثیر گذاری بسیار مطلوبی دارد.
  • برای افزایش روحیه خود سعی کنید با بیان جملات انگیزشی به خودتان، خود را تشویق کنید. مثلا با خود بگویید امروز 1 ساعت را به تمرین با دوچرخه ثابت میپردازم. سپس در تمرین بعدی با افزایش ساعت ورزش خود، خودتان را به چالش بکشید.
  • مصرف چربی را با پرهیز از خوردن چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای سرخ شده سریع، شیرینی های چاق کننده و به طور کلی مواد غذایی با ارزش کاذب شروع کنید. تنظیم رژیم غذایی برای کاهش وزن مهم است.
  • از استعمال دخانیات و مشروبات الکل پرهیز کنید.
  • سعی کنید قهوه یا چایی خود را بدون شکر بنوشید. معمولا برای خلاص شدن از این عادت، تنها چند روز تا 2 هفته زمان نیاز است. اجتناب از نوشیدنی های شیرین و سودا که حاوی شکر اضافی هستند، به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی میکند.
  • میوه و سبزیجات تازه بخورید. به عنوان مثال: 1 موز در صبحانه با یک فنجان چای سبز یا آویشن در آب جوش. همچنین میوه هایی مثل پرتقال و سیب را جایگزین شکلات کنید.
  • در شب حداقل 8 ساعت بخوابید. کم خوابی اثر منفی بر سلامت شما می گذارد و باعث اشتها و گرسنگی می شود.

کاهش وزن، سلامتی، شادابی، چربی سوزی و داشتن بدن سالم برای شما در گرو رعایت کردن مداوم و مرتب برنامه بالا است.

 

کلام آخر

ورزش هوازی با دوچرخه ثابت یک راهکار عالی و کارآمد برای کاهش وزن و چربی سوزی قسمت های زائد بدن مثل پهلو ها و عضلات دور شکم است که علاوه بر سادگی کار با این دستگاه، مزایای دیگری را هم برای شما شامل میشود که در طول مقاله سعی کردیم به آن ها بپردازیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *