بهترین طریقه استفاده از تردمیل

بهترین طریقه استفاده از تردمیل

  • شروع گام زدن روی تردميل

با انجام دادن حرکات کششی عضلات خود را گرم کنید. کتانی مناسب دویدن بپوشید تا آسیبی به زانوها و کمر وارد نشود.
پاهاي خود را در طرفين تسمه روي لاينرهاي كناري قرار دهيد و به ایستید. توجه داشته باشید در فاصله مناسبی با نمایشگر دستگاه قرار داشته باشيد تا براحتی بتوانيد كليدهای تنظیمات روی كامپيوتر را لمس كنيد سپس کلید ایمنی بر روی دستگاه قرار دهید و سمت دیگری که گیره دارد را به لباس خود متصل کنید. انجام این کار باعث میشود تا هنگام از دست دادن تعادل , کلید از جای خود خارج میشود و دستگاه به سرعت خاموش شود.

در مرحله بعدی دستگيره ها را گرفته و تردميل را روشن كنيد و به وسیله دکمه های مثب ( +SPEED ) یا منفی ( -SPEED ) بر روی پنل , سرعت را روی حداقل تنظیم کنید. معمولا تردمیل ها زمانی که استارت میشوند به صورت پیش فرض از حداقل سرعت شروع به کار میکنند.
وزن خود را به يك پا منتقل كرده و پاي ديگر خود را جلو برده و به آرامی بر روي نوار تردميل بگذاريد و حركت دهيد. اين كار براي هماهنگ شدن و درک سرعت نوار با دستگاه است. اين كار را دو يا سه بار تكرار كنيد تا با سرعت نوار هماهنگ شويد. وقتي احساس كرديد براي شروع آماده ايد وزن خود را به پاي متحرك منتقل كرده و پاي ديگر خود را نيز روي نوار بياوريد و مانند راه رفتن عادي به كار خود ادامه دهيد و بعد از اين كه تعادل خود را حفظ کردید و احساس راحتی کردید دستگیره ها را رها کنید و کم کم سرعت تردمیل افزایش دهید.

توجه : فشردن و نگه داشتن کلید افزایش سرعت به مدت 2 ثانیه ,باعث افزایش سریع و پیوسته سرعت خواهد شد و نگه داشتن دکمه کاهش سرعت نیز به همین صورت عمل میکند.
در مرحله بعدی میتوانید شدت تمرین را به وسیله شیب دستگاه افزایش یا کاهش دهید.تنظیم شیب در تردمیل ها به 2 صورت امکان پذیر است : 1 به صورت برقی 2 به صورت دستی
در تردمیل هایی که به صورت برقی قابل تنظیم هستند کلید ها با اشکال ( افزایش شیب ) و▼ ( کاهش شیب ) مشخص شده اند.


میزان تنظیم شیب در تردمیل ها معمولا 15-0 درجه تا 18-0 میباشند که نسبت به نوع تردمیل ( خانگی-باشگاهی) متفاوت است .این قابلیت باعث میشود که میزان شدت تمرین را افزایش یا کاهش دهید.
توجه : اگر کلید تنظیم شیب را به مدت 2 ثانیه فشار دهید و نگه دارید به صورت پیوسته و مواوم شیب افزایش یا کاهش پیدا میکند.

طریقه پياده شدن از تردميل

سرعت دستگاه را به حداقل برسانيد و دستگيرها را بگيريد و پاي عقب را از روي نوار برداشته و روي لبه كناري نوار تردمیل بگذاريد . وزنتان را به پای جلو منتقل کرده و پای عقب آزاد کنید حال وزن خود را به پاي ثابت منتقل كرده و پاي ديگرتان را نيز از نوار دستگاه برداريد و روي لبه ديگر تردميل بگذاريد . دستگيره ها را رها و پياده شويد .
لازم به ذکر است که طریقه استفاده از تردمیل که در این مقاله جمع آوری شده برای افرادی که مشکل تعادل و یا فیزیکی دارند هم مناسب است.

فروشگاه تخصصی آی فیتنس ,مجموعه ای از بهترین تردمیل ها همراه با برترین برندها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *