بررسی انواع تردمیل خانگی و باشگاهی-Treadmill

با صنعتی شدن جوامع مردم از طبیعت فاصله گرفتند و گرفتار مشاغل کم تحرک شدند و چاقی مانند یک بیماری در بین افراد جامعه اپیدمی شد. چاقی و اضافه وزن سبب بیماری های زیادی مانند دیابت، بیماری های قلبی – عروقی، استئوآتریت، اختلالات باروری، سندرم تخمدان پلی کیستیک، بیماری های کبد و کیسه صفرا، مشکلات روانی و خلقی، اضطراب و برخی از سرطان ها می شود و سالیانه هزینه های زیادی را به سیستم بهداشت کشورها تحمیل می کند؛ به همین علت مخترعین و سازندگان تجهیزات ورزشی تلاش کردند وسایلی طراحی کنند که مردم بتوانند در فضاهای کوچکی مانند منزل یا باشگاه به ورزش بپردازند.

انواع تردمیل

تردمیل خانگی
تردمیل باشگاهی
تردمیل چند کاره
تردمیل موتور دار
تردمیل بدون موتور
تردمیل آبی
تردمیل با شیب برقی
تردمیل بدون شیب برقی

تردمیل بدون موتور

در تردمیل دستی یا بدون موتور در واقع، نیروی وزن و فشار پاهای کاربر است که باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می‌شود.

تردمیل موتور دار

نوع موتوردار تردمیل، تکنولوژی پیشرفته تری دارد و موتوری که در آن کار گذاشته شده‌است به کمک عضلات شما می‌آید و به این ترتیب، شرایط گوناگونی برای دویدن یا راه رفتن برای شما به وجود می‌آورد.
در این دستگاه، موتور تردمیل است که باعث چرخش تسمه و حرکت صفحه تردمیل می‌شود. شما می‌توانید سرعت آن را به صورت شیب دار تنظیم کنید و حالتی را به وجود آورید مثل اینکه دارید در یک مسیر سربالایی راه می‌روید یا می‌دوید. این تردمیل‌ها معمولا یک مانیتور کامپیوتری دارند که با سیم‌های مخصوصی به بدن وصل می‌شوند و می‌توانند ضربان قلب را نشان دهند تا ورزشکار متوجه شود که آیا شدت حرکت‌هایش روی تردمیل کافی است و موجب کاهش وزنش می‌شود یا نه. اگر به صفحه مانیتور این تردمیل‌ها نگاه کنید، برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ای را خواهید یافت که به کمک آنها می‌توانید الگوی راه رفتن یا دویدن خودتان را روی تردمیل تنظیم کنید.

تردمیل چندکاره

دسته‌ای از تردمیل‌های چندکاره هم در بازار موجودند که علاوه بر دویدن امکان عملکرد‌های تمرینی ورزشی دیگر را نیز فراهم می‌کنند. معمولا این تردمیل‌ها عملکردهای اضافه شده شامل کمربند ماساژر، ویبراتور، مسگری یا چرخونک،درازنشست،کش ایروبیک،دسته‌های مخصوص شنا سوئدی، جای وزنه، پخش موزیک و فیلم یا تلویزیون و غیره را دارا هستند.

جهت اطلاع از لیست قیمت فروش به همراه مشخصات کامل انواع تردمیل چندکاره از فروشگاه تخصصی آی فیتنس دیدن فرمایید.
مقاله-ورزشی-تردمیل

تردمیل آبی

امروزه بسياري از پزشكان براي درمان و يا حتي براي درمان و يا حتي پيشگيري از بسياري از بيماريها، مخصوصاً دردهاي عضلاني، مفصلي، آرتروز و … آب درماني را تجويز مي كنند. همچنين محققان معتقدند ميزان مصرف انرژي و سوخت و ساز بدن در هنگام فعاليت داخل آب تقريباً ۳ برابر همان فعاليت در خشكي مي باشد.نتيجه اينكه دويدن بر روي تردميل آبي ساخت صنايع روبيمكث در مقايسه با دويدن بر روي تردميل داخل خشكي علاوه بر جذابيت و لذت فوق العاده و خواص درماني و توانبخشي باعث ۳ برابر سوخت و ساز بيشتر و كمك به تناسب اندام در مدت زمان كمتر بدون فشار آوردن به مفاصل خواهد شد.

بررسی-انواع-تردمیل-خانگی-و-باشگاهی-Treadmill

تفاوت تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی چیست؟

تردمیل (treadmill) ابزاری ورزشی است که برای در جا راه رفتن،دوی آهسته و دوی سریع ساخته شده است.
تردمیل در اصل یک تسمه نقاله یا نوار متحرک است که به یک موتور الکتریکی یا چرخ طیار متصل است.
تسمه نقاله یا نوار متحرک در بالا به سمت عقب حرکت می‌کند،بنابراین به دونده روی آن امکان می‌دهد با همان سرعت در جهت متضاد بدود.به این ترتیب می‌توان سرعت دویدن را به آسانی اندازه گرفت یا تنظیم کرد.
امروزه فیتنس و ورزش های هوازی به یکی از مکمل های زندگی روزمره ما تبدیل شده است،طوری که بسیاری از خانواده ها با خرید یک تردمیل ورزش هوازی را به خانه خود می آورند.خرید تردمیل نه تنها یک قدم محکم به سمت یک سبک زندگی سالم تر به شمار می آید، بلکه نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود.
تفاوت های تردمیل باشگاهی وخانگی در قدرت موتور آن میباشد.تردمیل ها دارای قدرت موتور ۲ اسب و۳ اسب بخار میباشد.که در مدلهای باشگاهی تردمیل با قدرت موتور بالاتر استفاده میشود.بعضی از تردمیل ها دارای لوازم جانبی نیز میباشند که شامل مسگری,ماساژور,چرخش كمر,دراز نشست ,۴ طناب ,وزنه ۱٫۵ و ۲كيلويي میباشند که به تنهایی یک باشگاه کوچک را در منزل فراهم میکند.
کاربرد این وسیله در تست ورزش نیز میباشد که در آن بیمار فعالیتی محدود را متناسب با وضعیت پایش سیستم قلبی ـ عروقی خود انجام می‌دهد. تردمیل‌ها همچنین در فیزیوتراپی به عنوان فعالیتی در جهت توان‌بخشی اعضای آسیب دیده یا بهبود سریع‌تر پس از جراحی به‌کار می‌روند.

تردمیل برند تاپ فرم

تردمیل تاپ فرم از جمله تردمیل های ساخت کشور تایوان می باشد که در چند سال اخیر به چین انتقال و در آن کشور تولید می شود.تردمیل تاپ فرم از تردمیل های پر فروش در کشورما می باشد،انواع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی این برند معتبر در کشور ما موجود می باشد، از دلایل فروش بالای این تردمیل قیمت مناسب و در عین حال کیفیت بالای می باشد.
فروشگاه اینترنتی تخصصی آی فیتنس فروشنده انواع تردمیل های تاپ فرم در مدلها و قیمت های مختلف برای استفاده شما مشتریان عزیز می باشد.تمامی تردمیل های این شرکت دارای یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش می باشند.

توضیحاتی در مورد  تردمیل خانگی تاپ فرم-Treadmill top form 5040

تردمیل تاپ فرم ۵۰۴۰ از انواع تردمیل های مناسب برای افراد نسبتا سنگین وزن است.به طور کلی این قدرت موتور در تردمیل است که تعیین کننده میزان تحمل وزن دستگاه است.از آنجایی که این تردمیل خانگی دارای قدرت موتور ۲ اسب بخار است، بنابراین قادر به تحمل وزن تا ۱۲۰ کیلوگرم می باشد و افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم می توانند از این مدل تردمیل تاپ فرم برای تناسب اندام استفاده نمایند.موتور این دستگاه به صورت dc است و محدوده سرعتی در آن بین یک تا دوازده کیلومتر در ساعت متغیر است.ابعاد تسمه در این تردمیل به صورت ۴۳ سانتی متر در ۱۲۰ سانتی متر است.این دستگاه تردمیل دارای امکانات و قابلیت های بسیاری است اما امکان تنظیم شیب به صورت برقی در آن وجود ندارد.
از امکانات این تردمیل می توان به مواردی نظیر جک گازی اشاره کرد.جک گازی تقریبا در تمام انواع تردمیل خانگی یافت می شودو به منظور بازشدن اصولی تردمیل در دستگاه تعبیه شده است.علاوه بر این،قطعات این مدل تردمیل ۵۰۴۰ دارای قابلیت تاشوندگی دارد که امکان جابه جایی آن را آسان تر کرده است.ضربه گیر،جزیی از تردمیل است که با هدف کاهش ضربات شدید به مفاصل کمر و زانو کاربر در دستگاه اعمال شده است.

بررسی انواع تردمیل خانگی و باشگاهی-Treadmill

مزایای شیب برقی در تردمیل

برای بهبود بازده تمرین از شیب تردمیل زیاد استفاده کنید دویدن بر روی یک تردمیل صاف، هر طور که نگاه کنیم با دویدن بر روی آسفالت صاف فرقی ندارد. برای همین است که پایه شیب همه تردمیل ها بر روی ۱ درصد گذاشته می شود، یعنی با ورزش بر روی تردمیل هیچ گاه بر روی سطح صاف حرکت نمی کنید. این کار باعث بهبود فرم دویدن شما نیز می شود. وقتی احساس کردید در حال پیشرفت بر روی تردمیل هستید، گرایش شما این است که ابتدا سرعت را افزایش دهید و تمرینات را از طریق سرعت دشوار تر کنید. اما بدانید که این کار فقط بر روی ترمیل جواب می دهد و اگر در مسابقه دو جاده شرکت کنید نتیجه ای نخواهید گرفت. بنابراین با افزایش شیب پایه تردمیل تمرینات خود را چالش برانگیزتر کنید. با سرعت ۸ مایل برساعت راه می روید احساس راحتی می کنید. حال همین سرعت را بر روی تردمیل تنظیم کنید و شیب ۲ درصد را نیز به آن بیافزایید، خوب خالا چه احساسی دارید!؟ همیشه بین سرعت و شیب در تناوب باشید تا تجربه تمرین تردمیل بهتر از قبل شود. قابل توجه کسانی که سریعتر از ۶ مایل برساعت بر روی تردمیل می دوند؛ برای پیشرفت تمرینات ابتدا شیب را زیاد کنید، سپس به سراغ سرعت بروید.
بررسی انواع تردمیل خانگی و باشگاهی-Treadmill

فروشگاه اینترنتی آی فیتنس  www.ifitnes.ir

خط ویژه=۴۰۰۶ ۲۷ ۷۷ ۰۲۱

واحد فروش=۸۴ ۶۰ ۲۷ ۷۷ ۰۲۱

خدمات پس از فروش=۸۵ ۶۰ ۲۷ ۷۷ ۰۲۱

فکس=۹۸ ۰۵ ۰۹ ۷۷

[email protected]

[email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =